Vadima Makarenko „Tajne służby kapitalizmu”

Tytułowe „tajne służby kapitalizmu” to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe.To one zbierają i przetwarzają coraz cenniejsze informacje na temat konsumentów. W ich zbieraniu – zdaniem Makarenko –  uciekają się do coraz bardziej wyrafinowanych metod badań, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u. Książka pokazuje jednak, iż inwigilacja może mieć różne oblicza, nie zawsze negatywne. Więcej informacji można znaleźć na stronie poświęconej książce.

Mauugo dziękuję za przypomnienie mi o tym tekście (:

Advertisements

Informacje o Katarzyna Wala

Jestem antropolożką, animatorką kultury, badaczką jakościową i trenerką. Obecnie piszę rozprawę doktorską z zakresu etnografii sensorycznej (UWr.). Od 2009 r. współtworzę projekt Fonosfera - antropologia zmysłów; zajmuję się również badaniami marketingowymi.
Ten wpis został opublikowany w kategorii badania rynku, etyka, materiały do zajęć, metodologia badań. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s